Звіт про роботу зі зверненнями громадян Державної екологічної інспекції у Сумській області за ІІ квартал 2023 року
Протягом ІІ кварталу 2023 року до Державної екологічної інспекції у Сумській області надійшло 31 звернення, з них від громадян поштою – 11 звернень, через інші органи, установи, організації – 19 звернень, на особистому прийомі отримано 1 звернення.
Найчастіше громадяни скаржилися на порушення вимог законодавства у сфері охорони водних та земельних ресурсів, лісів, зелених насаджень, тваринного світу та водних живих біоресурсів, при поводженні з відходами та небезпечними хімічними речовинами.
В ході опрацювання звернень знаходили підтвердження зазначені у них факти порушень, зокрема: щодо незаконного розміщення сміття в м. Суми (мікрорайони «Баси», «Василівка»), щодо незаконного порубу дерев в с. Клишки Шосткинського району, встановлено факт забруднення ділянки заявниці нечистотами з колишнього комунального закладу – Роменської ЗОШ ім. О.А. Деревської. Також підтвердились порушення (пошкоджено ґрунтовий покрив) на території парку «Басівський» та за результатами проведених лабораторних досліджень встановлено перевищення деяких показників води зі ставу в с. Будилка.
За результатами перевірки фактів, викладених у зверненнях, спеціалістами Інспекції вжито відповідні заходи реагування: матеріали скеровано до правоохоронних органів, органам місцевого самоврядування направлено вимоги щодо ліквідації сміттєзвалищ.
І навпаки, не знаходили підтвердження факти порушень, вказаних у зверненнях. Так, було встановлено законність видалення дерева в смт. Ямпіль, не підтвердилось засмічення водного об’єкту в районі пров. Карбишева в м. Суми та факти щодо екологічного лиха через затоплення луків в Буринському районі.
Протягом кварталу Інспекцією опрацьовано і надано відповіді заявникам на 25 звернень. Результати їх розгляду яких такі:
- 10 – вирішено позитивно;
- 8 – відмовлено у задоволенні (через відсутність підстав для проведення заходів державного нагляду (контролю) та через неотримання погодження на проведення позапланового заходу);
- 5 – надано роз’яснення;
- 2 – переслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян».
Крім того, протягом ІІ кварталу 2023 року на Гарячу лінію Інспекції надійшло 20 звернень громадян, 17 з них опрацьовані: 11 – вирішено позитивно, 3 – відмовлено у задоволенні, 2 – переслано за належністю, 1 – надано роз’яснення.
Сьогодні на розгляді та на контролі в Інспекції залишається 9 звернень, термін опрацювання яких ще не завершився.