Звіт про роботу зі зверненнями громадян в Інспекції за 2018 рік
Протягом 2018 року до Державної екологічної інспекції у Сумській області надійшло 226 звернень від 1792 громадян., що на 11,9% більше ніж у 2017 році.
Шляхи надходження звернень:
- від громадян поштою надійшло 73 звернення (32,3% від загальної кількості отриманих);
- на особистому прийомі отримано 37 звернень (16,4%);
- через уповноважену особу – 1 звернення (0,4%);
- через інші органи, установи, організації надійшло 115 звернень (50,9%).
Упродовж звітного періоду Інспекція отримала 47 колективних звернень, всього до Інспекції колективно звернулись 1609 осіб.
Згідно класифікації 196 з отриманих звернень є заявами, 30 – скаргами.
Найчастіше громадяни скаржилися на забруднення атмосферного повітря – 59 разів; на порушення у сфері охорони водних ресурсів – 51 раз; у сфері поводження з відходами – 35; на незаконне знесення/пошкодження зелених насаджень – 29; на факти порушень земельного законодавства – 22, надр – 3 рази; за порушення при поводженні з небезпечними хімічними речовинами – 11 разів. Питання порушень на територіях лісового фонду піднімались у зверненнях 16 разів, у сфері охорони рибних ресурсів, тваринного світу та діяльності посадових осіб Інспекції і громадських інспекторів – по 5 разів.
Питання, викладені у 26 зверненнях, знаходились поза межами компетенції Інспекції, тому були направлені за належністю до інших органів.
Ресурсний розподіл питань, що порушувались громадянами у зверненнях, отриманих Інспекцією протягом 2018 року, відображений на діаграмі:
У 2018 році до Інспекції надійшло 33 повторних звернення. Серед них звернення, які здебільшого мали масовий характер, зокрема: стосовно знесення та обрізки зелених насаджень в м. Конотоп; забруднення атмосферного повітря від опалення приміщень бібліотеки в м. Суми шляхом спалювання альтернативних джерел опалення, від діяльності зерносушарок ТОВ «Агропартнери-2009» в смт. Липова Долина та скарги на викиди від котелень фабрики спецодягу, розташованої у безпосередній близькості від житлової забудови в м. Суми; щодо знищення лісових насаджень на території Тростянецького агролісгоспу з метою подальшої незаконної переробки деревини; про забруднення атмосферного повітря після встановлення твердопаливного котла у житловому будинку в м. Лебедин та стосовно порушень в діяльності підприємств «Конкордія» та «БМВ»; щодо незаконної рубки лісових насаджень на території Ямпільського агролісгоспу (перше звернення заявниця надіслала з невірно зазначеним адміністративним районом, у якому, на її думку, здійснюється незаконна діяльність); щодо забруднення довкілля та шкоди здоров’ю заявника після підсипки дороги золкою, на думку заявника, фосфогіпсом – відходом виробництва ПАТ «Сумихімпром»; щодо незаконної діяльності СТО ТОВ «Еко-Клімат» в м. Ромни (звернення надходило тричі, проте перше звернення було відпрацьовано, перевіркою порушень не виявлено, заявнику надано обґрунтовану відповідь); щодо проведення перевірки підприємства у с. Мала Павлівка Охтирського району по переробці вуглеводнів із порушенням вимог законодавства (інформація у першому зверненні не містила даних про порушника, що унеможливлювало отримання згоди на проведення позапланового заходу в ДРС України), щодо недотримання санітарних та екологічних норм підприємством ТОВ «Транслогістик ЛТД» в с. Нижня Сироватка; щодо забруднення р. Сула в Роменському районі внаслідок діяльності Роменського молочного комбінату, та ін.
На більшість з цих звернень Інспекцією надавались роз’яснення стосовно повноти вжитих заходів при попередньому їх опрацюванні, також проводились перевірки стану виконання приписів, виданих за результатами позапланових перевірок за зверненнями громадян.
Всього протягом 2018 року заявникам було відмовлено у задоволенні порушених у зверненнях питань по причині відмови Державної регуляторної служби України у погодженні позапланових заходів у 32 випадках (34% від направлених Інспекцією запитів на отримання згоди).
В ході опрацювання звернень знаходили підтвердження зазначені у них фактів, зокрема: щодо виділення земельної ділянки та незаконної діяльності у прибережно-захисній смузі на території Нижньосироватської с/р; щодо зберігання із порушеннями вимог природоохоронного законодавства НЗП на території с. Лікарське; щодо забруднення атмосферного повітря від діяльності ПП «Рубін» в м. Ромни, від котельні міжшкільного навчально-виробничого комбінату Сумської міської ради; щодо численних порушень у діяльності ТОВ «Рітейл Девелопмент» в с. Верхня Сироватка; стосовно порушень в діяльності ТОВ «Охтиркам’ясопродукт», щодо порушень законодавства орендарем водного об’єкта ТОВ «ВКФ «Клото»; про забруднення р. Сироватка; щодо неналежного зберігання відходів ТОВ «Лебединський нафтомаслозавод»; щодо порушень в діяльності підприємства по переробці вуглеводнів ТОВ «Аліндастрі»; щодо звалища небезпечних відходів в лісовому масиві поблизу бази «Динамо»; щодо неналежної роботи ТОВ «Сервіс-Ресурс» по вивезенню сміття в м. Суми; щодо незаконної вирубки зелених насаджень в с. Головачі Білопільського району; щодо незадовільного стану озера в м. Суми (район Басівського санаторія); щодо несанкціонованих сміттєзвалищ на території Кузьківської с/р Конотопського району біля с. Раки, поблизу с. Рев’якине Путивльського району, на території Шаповалівської та Підлипненської сільських рад Конотопського району, біля р. Псел в с. Могриця Сумського району; щодо масової вирубки дерев сосни між селами Деражня та Шатрище Ямпільського району, незаконної рубки дерев в м. Суми біля ТЦ «Євробазар»; щодо капітального будівництва у прибережно-захисній смузі р. Псел по вул. Заливна в м. Суми, а також факти порушень при поводженні з небезпечними хімічними речовинами ТОВ «Глобал Харвест» та спалювання сміття на території садового кооперативу в м. Суми; щодо незаконної рубки дубів на території Кролевецького агролісгоспу та порубу лісу на території Кролевецького лісомисливського господарства; щодо незаконного вивезення твердих побутових відходів на майданчик в районі вул. Космічна в м. Суми, щодо забруднення р. Сула стоками Філії «Роменський молочний комбінат» ПП «Рось»; щодо незаконного видобутку піску на території м. Шостка, тощо.
За результатами таких перевірок було вжито відповідні заходи реагування (матеріали направлялись до правоохоронних органів, порушників притягнуто до адміністративної відповідальності, розраховано збитки, надано обов’язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень, тощо).
І навпаки, деякі викладені у зверненнях факти при проведення перевірок не підтверджувались. Так, не підтвердилась інформація про порушення правил рибної ловлі орендарем ставу на території Миколаївської ОТГ Білопільського району ФОП Щербак С.І.; про забруднення довкілля від діяльності ТОВ «Охтирка Агропродукт», ТОВ «Еко-Клімат», ПрАТ «Охтирський пивоварний завод». В ході проведених перевірок була встановлена законність використання води зі свердловини в с. Лантратівка Охтирського району підприємцем Єременко І.Н., законність рубок лісу в м. Суми (район Барановки) та зелених насаджень у м. Кролевець. Також були отримані підтвердження законності знесення зелених насаджень біля спортивної бази табору «Зоряний» та в м. Конотоп, уздовж автодороги між м. Конотоп та с. Попівка, у прибережній захисній смузі р. Псел у центрі міста Суми. Не підтвердились й факти порушень у діяльності ТОВ «АФ «Хоружівка» при зберіганні органічних добрив, при користуванні ставом в с. Володимирівка Сумського р-ну ПВКФ «Клото», що незаконного полювання на території заказника «Климентівський» із застосуванням веж, а також факти незаконності діяльності ФОП Шкарупа О.В.
Загалом протягом 2018 року опрацьовано 214 звернень, результати розгляду яких такі:
- 85 – вирішено позитивно;
- 45 – відмовлено у задоволенні;
- 59 – дано роз’яснення;
- 21 – направлено за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян»;
- 4 звернення не підлягало розгляду відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян».
Випадків порушення термінів надання відповідей відповідальними виконавцями громадянам на їх звернення у 2018 році не було.
Станом на 15.01.2019 на розгляді та на контролі в Інспекції залишається 12 звернень, отриманих у ІV кварталі 2018 року, термін опрацювання яких ще не завершився.
Крім цього, протягом 2018 року до Інспекції надійшло 31 звернення від громадян на Гарячу лінію, яка діє при Інспекції, та 18 звернень/запитів від депутатів рад різних рівнів.
Відповіді на усі звернення на Гарячу лінію та звернення депутатів надані вчасно із дотриманням встановлених чинними законодавством термінів – 30 календарних днів, а при необхідності додаткового опрацювання викладених у зверненнях фактів – до 45 днів.