Держекоінспекція контролює якість палива на АЗС Сумщини

Державна екологічна інспекція у Сумській області провела 5 планових перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію нафтопродуктів на території Сумщини. За результатами заходів екологічного контролю прийнято 19 рішень про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів. Станом на 04.07.2025 12 із них вже виконано у повному обсязі.

Перевірки якості автомобільних бензинів, дизельного палива, суднового та котельного палива в Україні було відновлено з 01.01.2025, після майже 3-річної паузи. Особливу увагу під час їх проведення фахівці Інспекції приділяють наявності таких документів: паспорта якості, декларації про відповідність, сертифіката відповідності, а також супровідної документації, яка дає змогу простежити походження продукції та її рух (договори, товарно-транспортні накладні). Крім того, обов’язковим є знак відповідності технічним регламентам.

Слід зазначити, що неякісне пальне завдає шкоди не лише власникам автотранспорту, пришвидшуючи знос двигуна, а й має негативний вплив на довкілля. Зокрема, при його згорянні утворюється значно більша кількість токсичних речовин, які викидаються в атмосферне повітря, зокрема: чадний та вуглекислий газ, оксиди азоту та вуглецю, тверді частинки та сажа, важкі метали і їх сполуки тощо. А потім це все потрапляє на ґрунт, у воду та осідає на рослинах, що створює додаткове негативне навантаження на екосистеми, особливо в міських агломераціях. Саме тому перевірки ринкового нагляду є важливим превентивними заходами, які зменшують ризик продажу та використання неякісного палива. Ці перевірки проводяться відповідно до затвердженого секторального плану державного ринкового нагляду. 

Також звертаємо увагу, що відповідно до ст. 24 Закону України “Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції”, орган ринкового нагляду проводить позапланові перевірки за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об’єднань споживачів), об’єднань суб’єктів господарювання, у яких міститься інформація про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, і відсутня інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію.